tisdag 15 maj 2012

Diablo 3

Nu är det äntligen dags för Diablo 3 premiär. 13 år har det tagit sedan Diablo senast blev nedslagen i skorna för att sedan återigen bege sig till de dödligas realm.
Sitter just nu och väntar på de sista MB som ska laddas ned innan själva installationen och det första som slår mig är att man har använt samma musik som i de båda förra versionerna. Jag känner direkt samma känsla som jag hade när jag spelade spelet för 13 och 16 år sedan.
För mig krävs det inte speciellt mycket av blizzard för att jag ska tycka att spelet är OK eftersom jag är en inbiten FAN av Serien sedan tidigare. Men jag hoppas förstås på att bli häpen och slagen av storheten och nytänkadet.
Tiden står just nu stilla och när jag tittar på installationen så går de sista 50MB väldigt långsamt.
Förhoppningen är väl dock att Blizzard har lärt sig av tidigare Battlenet misstag och sett till att det inte går att knäcka spelet på samma sätt som i de 2 första releaserna. I första versionen så kunde man väldigt lätt skaffa sig hur mycket pengar som helst samt ändra i en .ini fil som gjorde det möjligt att döda folk uppe i staden som då var det enda stället i spelet där man var säker.
Nu ska snart spelets dörrar öppnas och jag ska äntligen få känna på Diablo spelets magi.

Tack för ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar